Handelsbetingelser

Herunder kan du læse vores handelsbetingelser som gælder for alle leverancer fra Lille Bi
OBS: Alle varer købt i november og december 2017 byttes indtil 10. januar 2018


Hurtig og fleksibel levering

Hvis du bestiller inden kl. 14 sender vi pakken samme dag

Hos Lille Bi har vi næsten altid alle varer på lager, og dine varer sendes inden for meget kort tid så du har dine varer 1-2 hverdage efter bestilling. Hvis du bestiller inden kl. 14 sender vi pakken samme dag. Lille Bi har automatisk lagerstyring og derfor er det meget sjældent at en bestilt vare ikke er på lager. I de sjældne tilfælde det alligevel sker, kontakter vi dig med det samme, enten pr. e-mail eller pr. telefon.

Hvis du ønsker det, sender vi gerne din pakke til din arbejdsplads eller direkte til en gavemodtager. Hvis du ønsker at vi først sender din pakke på en bestemt dato, kan du gøre opmærksom på dette i kommentarfeltet.

Vi holder dig informeret hele tiden

Samme dag som vi sender din pakke, sender vi dig en e-mail med oplysning om at pakken er sendt, og i de fleste tilfælde vil du modtage et link med et track & trace nummer så du kan følge din pakke, bemærk at denne mail ofte fanges af spamfilteret så tjek dette hvis ikke du har modtaget mailen. Din faktura modtager du senere i en separat e-mail.
 

Forsendelsesomkostninger

Når du går til kassen, vælger du selv hvilken leveringsform din ordre skal sendes med.
Post Danmark uden omdeling35,- kr. Gratis over 600,- kr.
Post Danmark til adressen55,- kr.
Hent selv varen i Brøndby                0,- kr.
Udland100 kr.
 

Betaling

Hos Lille Bi kan du betale med følgende betalingskort:

   
 Dankort og Visa/Dankort
 Internationale Visakort
 Visa Electron
 MasterCard/EuroCard
 Maestro
  

Der tages ikke gebyrer
ved brug af betalingskort

 
Hvis du handler for et firma eller en offentlig institution

Hvis du handler for et firma eller en offentlig institution, har du mulighed for at indtaste dit CVR nummer eller EAN nummer i forbindelse med valg af betaling. Vi vil herefter sende din faktura elektronisk.

Det er altid det sikreste og hurtigste at benytte betalingskort ved handel på internettet

Ved betaling med betalingskort hæves beløbet først når varerne er afsendt. Godkendelse af dine betalingsoplysninger sker via en krypteret SSL forbindelse. Selve verificeringen og det efterfølgende træk af pengene på dit kort, foretages af PBS/NETS og din bank. Lille Bi har ikke adgang til dine kortoplysninger.

Hvis du har en gavekode

Hvis du vælger at anvende en gavekode i forbindelse med dit køb, fratrækkes værdien af dit gavekort det samlede købsbeløb. Hvis værdien af dit gavekort overstiger dit samlede købsbeløb, udsteder vi et nyt gavekort til dig på restbeløbet. Hvis dit samlede købsbeløb er større end værdien af dit gavekort, vil du blive opkrævet restancen via den betalingsform du har valgt.
 

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din ordre.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb

Meddelelsen skal gives ved mail, tlf. eller lignende. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan vælge at printe denne officielle standardfortrydelsesformular og sende med retur, du finder også et link til denne i din e-mailkvittering. Du finder også en vejledning og formular bag på den pakkeseddel du modtog i din pakke.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige hensyn ikke er egnet til at blive returneret, dette gælder f.eks. sutter, suttehoveder og lign.

Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for visse møbler som kun må fragtes på palle da de ellers kan gå i stykker under håndteringen. Udgifter for returnering af denne type varer forventes højst at beløbe sig til ca. 500 DKK.

Du er altid velkommen til selv at returnere varer på vores lageradresse inden for åbningstiden.

Varens stand når du sender den tilbage

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Bemærk at emballagen ofte har en stor betydning for varens gensalgsværdi så du bør derfor passe godt på ikke at beskadige/forringe emballagen.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du kan undersøge produktet, hvis det er tøj kan du prøve om det passer, men ikke tage det i brug og ikke ødelægge emballagen. Det skal retur i samme stand som du modtog det. Du er velkommen til at sende en e-mail på forhånd med beskrivelse af hvordan produktet har været behandlet og dermed modtage et skøn over muligt tilbagebetalingsbeløb, så du kan vurdere om det kan betale sig når man også tager højde for returfragtprisen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet ved returnering

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog kun hvis det er hele ordren der sendes retur og ikke blot en del af den) uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi refunderer beløbet til det betalingskort som beløbet oprindeligt blev trukket fra medmindre du udtrykkeligt har bedt os om andet og medsendt registreringsnummer og kontonummer til den konto beløbet ønsket retur på.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Returvarer uden fejl sendes retur til:
Lille Bi co. Parcel Feeder
Ringager 17 A
2605 Brøndby

 

Reklamation

I henhold til købeloven har du en reklamationsret på 24 måneder. Ved eventuelle fejl eller mangler, som er opstået ved normal anvendelse af varen, skal du blot kontakte os hurtigst muligt. Fejl eller slitage opstået som følge af forkert brug af varen er ikke omfattet af reklamationsrettet.
Hvis reklamationen er berettiget kan du få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller afslag i prisen, alt afhængigt af den konkrete situation. Ofte vil vi tage dig i samråd så vi finder en løsning som du bliver glad for.

Sådan skal du gøre hvis du har en reklamation

  1. Send os ALTID først en e-mail med beskrivelse af fejlen, da det ikke altid vil være nødvendigt at varen sendes retur. Du vil hurtigt modtage svar på reklamationen.

  2. Hvis det er nødvendigt at varen sendes retur, skal du vedlægge følgesedlen som du modtog sammen med varen eller alternativt en kopi af din faktura. Henvis til eller vedlæg e-mailkorrespondancen (se pkt. 1)

  3. Varen sendes retur til:
    Lille Bi
    Jungehøj 7
    3630 Jægerspris

    (Kun reklamationer og fejlbehæftede varer skal retur til denne adresse, alternativt se under fortrydelsesret)

  4. Gem din postkvittering som dokumentation for at varerne er returneret til Lille Bi
Hvis du har fået tilsendt en forkert vare eller hvis varen er beskadiget ved modtagelsen, betaler vi returfragten. Hvis det er muligt, sender vi en ny vare til dig. Er det ikke muligt, sætter vi det fulde beløb retur via det betalingskort du benyttede ved bestilling eller ind på den bankkonto du oplyser. Vi kan også kompensere dig på anden vis hvis du ønsker at beholde varen trods fejlen. Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.
 

Personlige oplysninger

Dine personlige oplysninger bliver kun brugt rent administrativt, og hverken sælges eller videregives til tredjemand. Du skal oplyse navn, adresse og emailadresse for at vi kan behandle ordren, og komme i kontakt med dig, hvis der er problemer i forbindelse med dette. Oplysningerne opbevares og transmitteres ukrypteret hos os i maksimalt 5 år, som bogføringsloven foreskriver, hvorefter de slettes. Som registreret har du altid mulighed for indsigt og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i persondataloven. Evt. indtastede kreditkortoplysninger kan kun læses af Nets.
Alle priser er inkl. moms og eventuelle andre afgifter. Det er altid prisen på bestillingstidspunktet der er gældende for ordren.
Den dataansvarlige på Lille Bi er Pernille Nielsen

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på LilleBi.dk hvilket betyder, at et statistiksystem opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades med videre. Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere LilleBi.dk.

Der tages forbehold for prisændringer, tastefejl og udsolgte varer.

Handelsbetingelser opdateret juni 2014

Lille Bi v/Pernille Nielsen
Enkeltmandsvirksomhed
Etableringsår: 2006
CVR nr.: 29 59 38 76

Kontoradresse:
Jungehøj 7
3630 Jægerspris
Emailadresse: mail@lillebi.dk